Πέμπτη, 17 Ιανουαρίου 2013

ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ ΤΟΥ ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ 371 - ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2012



Γιατί καθυστερεί η αλληλογραφία;

  Στις πρώτες μέρες του Ιουλίου ολοκληρώθηκαν οι συμβάσεις 8 εποχικών συναδέλφων/ισσων. Η διοίκηση των ΕΛΤΑ έκρινε σκόπιμο να μην προχωρήσει σε διαδικασίες πρόσληψης 8 νέων συναδέλφων/ισσων ή σε διαδικασίες επιμήκυνσης των συμβάσεων των 8 υπαρχόντων εποχιακών συναδέλφων/ισσων. Το πρόσχημα για αυτή την ολιγωρία ήταν η απαγόρευση προσλήψεων από το ΑΣΕΠ εν μέσω εκλογών, πράγμα όμως που δεν ίσχυσε στην πράξη, καθώς το ΑΣΕΠ «ξεπάγωσε» προσλήψεις σε άλλους οργανισμούς του δημοσίου και ευρύτερου δημοσίου τομέα καθότι έκρινε ότι η διπλή προεκλογική περίοδος θα επιδρούσε αρνητικά στη λειτουργία των οργανισμών (π.χ. «ξεπάγωσαν» προσλήψεις στον τομέα της καθαριότητας διαφόρων Δήμων). Το αποτέλεσμα αυτής της τακτικής ήταν να μείνουν «ορφανοί» 8 ταχυδρομικοί τομείς της πόλης. Από την πλευρά της η διοίκηση επέβαλλε στους εναπομείναντες ταχυδρόμους να εξυπηρετούν και τα «ορφανά» δρομολόγια, παράλληλα με τα αυτά που ήδη εξυπηρετούσαν. Επειδή όμως σε κάθε μασχάλη χωράει μόλις ένα καρπούζι οι ταχυδρόμοι αναγκάστηκαν να γίνουν λάστιχο, να τρέχουν και να μη φτάνουν. Αποτέλεσμα; Κανένας από τους τομείς, ούτε οι σταθεροί ούτε οι έκτακτοι που χρεώθηκαν σε κάθε συνάδελφο/ισσα, να μην εξυπηρετείται με αξιοπιστία. Για αυτό άρχισαν να καθυστερούνε τα γράμματα, τα συστημένα, οι εφημερίδες, οι λογαριασμοί, τα εκκαθαριστικά, το ΤΕΒΕ κλπ.

Ποιος φταίει; Γιατί αυτή η τακτική από πλευράς διοίκησης ΕΛΤΑ;

  Από 01 Γενάρη 2013 απελευθερώνεται η αγορά των ταχυδρομείων στην Ελλάδα. Τα ΕΛΤΑ ήταν ανέκαθεν στις πρώτες θέσεις της λίστας ιδιωτικοποιήσεων, ειδικά μετά τις δανειακές συμβάσεις και τα μνημόνια. Το κράτος, ακολουθώντας την καπιταλιστική τάση της εποχής που απαιτεί απεμπλοκή του από κάθε επιχειρηματική διαδικασία, θα κληθεί να πουλήσει έναν από τους πιο σημαντικούς οργανισμούς. Καθότι το κράτος και οι ιδιωτικές επιχειρήσεις δεν είναι εχθροί, το κράτος προσπαθεί να στρώσει το χαλί για τη μετάβαση στην εποχή της ιδιωτικοποίησης. Έτσι, προσπαθεί να φτιάξει έναν ελκυστικό προς πώληση οργανισμό, απαλλαγμένο από «αγκυλώσεις του παρελθόντος» που θα δυσκόλευαν κάθε εργοδότη, δηλαδή απαλλαγμένο από υψηλούς μισθούς και μη εντατικοποιήμενο περιβάλλον εργασίας. Με τη μείωση του προσωπικού κατά 8 ταχυδρόμους μόνο στα Γιάννινα (αυτό βέβαια συμβαίνει σε όλη την Ελλάδα) φανταστείτε πόσα λεφτά εξοικονομεί ο οργανισμός από το εργατικό κόστος και πόσο πιο εντατική γίνεται η εργασία για τους ταχυδρόμους που μένουν πίσω. Αν το πείραμα που διεξάγεται αυτή τη στιγμή στα ΕΛΤΑ (με πρόσχημα το μπλοκάρισμα των προσλήψεων από το ΑΣΕΠ) πετύχει, τότε οι μάνατζερς κάθε λογής θα τρίβουν τα χεράκια τους. Η πιο μεγάλη επιχείρηση εντάσεως εργασίας στη χώρα θα είναι έτοιμη να πουληθεί από τους κρατικούς μάνατζερς στους ιδιωτικούς μάνατζερς με ακόμα πιο φτηνούς και πειθήνιους εργάτες/τριες. Όσο για τους καλοθελητές που διαδίδουν ότι το πρόβλημα ξεκινάει από τις καλοκαιρινές άδειες των ταχυδρόμων και πως η λύση θα δοθεί από την ιδιωτικοποίηση των ΕΛΤΑ, έχουμε να πούμε: οι άδειες των εργαζομένων κατακτήθηκαν με αγώνες και θυσίες, και φυσικά δε θα θυσιαστούν στο βωμό των κερδοσκοπικών παιχνιδιών των μάνατζερς και των ακολουθητικών τους. Να θυμίσουμε μόνο ότι πρόοδος σε μια κοινωνία είναι η μείωση των ωρών εργασίας (με τη χρήση της τεχνολογίας, την οποία διαθέτουν σε αφθονία τα ΕΛΤΑ), των ετών εργασίας, η αύξηση των μισθών, η αύξηση των παροχών και όχι το ψαλίδισμα βασικών κεκτημένων.




Τι μπορεί να γίνει;

  Καλούμε τους κατοίκους της πόλης να στρέψουν την κριτική τους απέναντι στον πραγματικό υπεύθυνο των καθυστερήσεων, δηλαδή τη διοίκηση των ΕΛΤΑ και να συμπαρασταθούν στο δίκαιο αίτημα για προσλήψεις νέων συναδέλφων, μιας και ο όγκος εργασίας των ΕΛΤΑ το επιβάλλει. Τους καλούμε, επίσης, να μην υποκύπτουν στα υποβολιμαία δημοσιεύματα εφημερίδων που στοχοποιούν τους εργαζομένους ως τους υπεύθυνους των καθυστερήσεων, μιας και ο διακαής πόθος των συντακτών τέτοιων άρθρων είναι η ιδιωτικοποίηση των ΕΛΤΑ.

και μια τελευταία –εξίσου σοβαρή- αναφορά:

  Ο συνάδελφος ταχυδρόμος που εξυπηρετεί τους κατοίκους του ταχυδρομικού τομέα 371 είναι και αυτός εποχικός συμβασιούχος και ΔΕΝ περιλαμβάνεται (όπως όλοι οι συμβασιούχοι) στην κλαδική σύμβαση που υπογράφει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Ταχυδρομικών με τη διοίκηση των ΕΛΤΑ. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργούνται εργαζόμενοι δύο και τριών ταχυτήτων, προς μελλοντικό όφελος της εργοδοσίας. Ο συνάδελφος πληρώνεται με μισθό 490 ευρώ το μήνα, ήτοι 3,065 ευρώ ανά ώρα εργασίας. Εάν μάλιστα ήταν μικρότερος από 25 ετών τα ΕΛΤΑ θα τον πληρώνανε με το αστρονομικό ποσό… των 424 ευρώ το μήνα. Αυτά είναι που προβλέπει (για όσους/ες τους διαφεύγει) ως κατώτερο μισθό η Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας… Για να γίνει ακόμα πιο εξοργιστικό το σκηνικό, από το συνάδελφο ταχυδρόμο γίνονται κρατήσεις της τάξης των 17 ευρώ μηνιαίως ως προκαταβολή φόρου 2013, παρόλο που στους 8 μήνες εργασίας που προβλέπει η σύμβαση του δεν πρόκειται να πλησιάσει καν το αφορολόγητο των 5.000 ευρώ! Επίσης ο συνάδελφος ταχυδρόμος δεν παίρνει το επίδομα επικίνδυνης εργασίας (10%) παρόλο που δουλεύει σε μηχανοκίνητο δρομολόγιο με μηχανάκι, ούτε το επίδομα διαχειριστικών σφαλμάτων (5%) παρόλο που μηνιαίως καταβάλει συντάξεις-επιδόματα-ταχυδρομικές επιταγές, αλλά ούτε και το επίδομα πτυχίου (18%) παρόλο που είναι απόφοιτος πανεπιστημιακής σχολής. Επιπλέον, η υπηρεσία δεν του χορηγεί εξοπλισμό μηχανής ενάντια στις βαριές καιρικές συνθήκες της πόλης μας (αδιάβροχα, κράνη, μπότες, γάντια πληρώνονται από την τσέπη των εργαζομένων). Όλα αυτά δεν τα λέμε για να δημιουργήσουμε συμπόνοια. Τα λέμε για να καταλάβουν όλοι και όλες, πως όσο οι εργάτες και οι εργάτριες θα στρατεύονται πίσω από ιδεολογήματα για «εθνικές θυσίες σε καιρούς κρίσης» και θα δέχονται περικοπές προς όφελος των κερδών των αφεντικών, τόσο θα υποτιμάται η εργασία τους, τόσο θα υποτιμάται η ζωή τους.

  • Προσλήψεις και μείωση του χρόνου εργασίας για να μειωθεί έτσι η ανεργία
  • Επίδομα επικινδυνότητας για όσους/ες δουλεύουν με μηχανάκι
  • Επίδομα διαχειριστικών σφαλμάτων για όσους/ες κάνουν δοσοληψίες με χρήματα
  • Επίδομα πτυχίου για τους απόφοιτους πανεπιστημίων και τει
  • Να καταργηθούν οι εργαζόμενοι δύο και τριών ταχυτήτων
  • Ίδια αμοιβή για ίδια δουλειά ασχέτως ηλικίας, φύλου, τόπου καταγωγής

ΝΑ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ ΣΑΝ ΕΡΓΑΤΕΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑΤΡΙΕΣ
ΝΑ ΑΥΤΟΟΡΓΑΝΩΘΟΥΜΕ ΣΕ ΚΑΘΕ ΧΩΡΟ ΔΟΥΛΕΙΑΣ
ΝΑ ΑΝΤΙΣΤΑΘΟΥΜΕ ΣΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΥΠΟΤΙΜΗΣΗΣ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΖΩΗΣ



Πρωτοβάθμιο Σωματείο
Συνέλευση Βάσης Εργαζομένων Διανομέων Ιωαννίνων

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου